Kunne du tænke dig et job på en af Danmarks smukkeste arbejdspladser? Vil du arbejde med at løse de udfordringer der er knyttet til Den Grønne Trepart? Og trives du med selvstændighed og ansvar? Hos Naturstyrelsen Vadehavet søger vi en administrativ AC projektmedarbejder, der hovedsagelig skal indgå i vores naturprojektteam på enheden.
Opgaver og organisering
Du får arbejdsplads hos Naturstyrelsen Vadehavet, som holder til ved Gram i Sydvestjylland og er en af Naturstyrelsens 16 lokale enheder. Her får du 26 herlige kolleger, som arbejder med naturprojekter, forvaltning af Naturstyrelsens egne arealer, bygninger, friluftsliv, naturgenopretning, skovrejsning og vildtforvaltning.
På enheden er vi organiseret i en funktionærgruppe, som du vil indgå i. Den består bl.a. af flere administrative medarbejdere, biologer, skovfogeder og naturforvaltere. Dertil kommer en gruppe skovarbejdere, som udfører de konkrete praktiske opgaver på vores arealer. Hos os vil du få engagerede kolleger, hvor samarbejdet er præget af gensidig tillid og respekt.
Enhedens naturprojektteam består af 10 medarbejdere og det er til dette team vi søger yderligere 1 medarbejder. Dine arbejdsopgaver vil hovedsageligt være knyttet til enhedens klima-lavbundsindsats, men også andre opgaver inden for enhedens arealportefølje kan blive en del af dit arbejdsområde hos os.
Med din administrative profil kommer du til at samarbejde med mange forskellige interne og eksterne samarbejdsparter, herunder kommuner, interesseorganisationer, Styrelsen for Grøn Arealomlægning og Vandmiljø (SGAV), private lodsejere og andre borgere. Du får dermed et selvstændigt job, hvor det forventes, at du kan fungere som Naturstyrelsens repræsentant og stå for kommunikation og samarbejde med alle typer interessenter.
Din primære arbejdsopgave bliver at arbejde med administration af enhedens ejendomsportefølje, hvor køb og salg af landbrugsejendomme udgør en væsentlig andel. Opgaveløsningen sker i et internt/eksternt samarbejdsfelt med bl.a. jurister, økonomer, landinspektører og ejendomsmæglere. Dertil kommer økonomi- og processtyringsopgaver knyttet til enhedens store projektportefølje. For tiden er vi i gang med opgaven på 12-15.000 ha. Derudover forvalter enheden ca. 15.000 ha statsejede skove og andre naturområder i Sydvestjylland.
Din profil
Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk eller juridisk baggrund, som f.eks. økonom eller jurist, men også ejendomsmægler, landinspektør eller anden administrativ baggrund kan være relevant. Den ideelle ansøger har nogle års erfaring fra en sammenlignelig stilling.
Derudover ser vi gerne, at du:
- Har solidt og konkret kendskab til projektstyring og handel med fast ejendom i landbrugssektoren – gerne erhvervet gennem ansættelse i en offentlig virksomhed, men også erfaringer fra fx en mæglervirksomhed, et ejendomsselskab eller en landboforening kan være relevant.
- Har indsigt i og overblik over de væsentlige lovgivnings- og myndighedsmæssige forhold indenfor handel med fast ejendom i landbrugssektoren.
- Har erfaring med lodsejerkontakt og forskellige interessentgrupper, og forstår at navigere som styrelsens repræsentant blandt mangeartede interesser og er dygtig til at kommunikere og skabe gode relationer.
- Har et godt samarbejdsgen, som betyder, at dine kollegaer kan regne med dig i den daglige opgaveløsning.
- Har fokus på fremdrift i projekterne og kan tilrettelægge og styre opgaveløsningen frem til målet.
Når du starter hos Naturstyrelsen Vadehavet, vil du opleve at vores hverdag og samarbejde er præget af en uformel omgangstone, hvor vi altid vil hinandens bedste. Ordentlighed er en kerneværdi hos os, og vi sætter en ære i at levere værdi til samfundet ved at forvalte vores fælles natur.
Vi tilbyder dig en plads på et hold, hvor vi arbejder passioneret med at indfri de politiske ambitioner på klima- og biodiversitetsområdet. Vi er stolte, af det vi præsterer, og kan lide at arbejde sammen på tværs af faggrupper. Vi vil give dig det bedst mulige grundlag for dit arbejde, så du kan bruge din energi, faglighed og kreativitet til at skabe gode løsninger og resultater.
Du får Sydvestjylland som dit arbejdsområde, og din arbejdsplads vil være på enhedskontoret i Lindet Skov.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og en række Akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten) eller i henhold til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 Centralorganisationen af 2010 (LC/CO10-fællesoverenskomsten) samt tilhørende organisationsaftale for Skov- og landsskabsingeniører.
Ansættelsesområdet er Ministeriet for Grøn Trepart med tilhørende institutioner. Tjenestestedet er Naturstyrelsen Vadehavet, Skovridervej 3, Arnum 6510 Gram.
Der vil være mulighed for at leje en velbeliggende og nyistandsat bolig på enheden.
Stillingen ønskes besat 1. januar eller snarest derefter.
Det er et krav, at du har kørekort til personbil.
Yderligere oplysninger
Såfremt du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte skovrider Bent Rasmussen, tlf. 2259 3805 eller fuldmægtig Ole Stig Jensen, tlf. 2526 9590.
Sådan søger du
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV, uddannelsesbevis m.m. senest den 21. november 2025 kl. 12.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt 24. november 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Haderslev Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Naturstyrelsen, Vadehavet, Skovridervej , 6510 Gram
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/978bcc8c-e8e1-4fc1-8997-48f706278bb8